Joanne Malotaux

Wij zijn Burgerboerderij de Patrijs in Laren. Wij vormen onze boerderij met 70 melkkoeien om tot een gemengd natuurinclusief bedrijf, en willen daarmee een katalysator zijn voor de landbouwtransitie.

Bij Burgerboerderij de Patrijs gebruiken we de BoerenBoom, een variant op de Donut, om enerzijds onze (meer)waarde in kaart te brengen, én om helder te krijgen en te communiceren waar we naartoe willen. Op de 16 thema’s van de Donut geven we aan welke stappen we hebben gezet, wat we in het komende jaar van plan zijn en wat we in de komende vijf jaar willen bereiken.

In deze workshop neemt Joanne Malotaux, initiatiefnemer van De Patrijs, je graag mee in het verhaal van De Patrijs, en hoe we de Donut als instrument voor onze bedrijfsontwikkeling, als zelfreflectietool én als communicatiemiddel gebruiken. Daarna gaan we ook praktisch aan de slag: in groepjes neem je enkele thema’s uit de Donut onder de loep, denk je mee met en geef je feedback aan het team van De Patrijs.

Foto: Josine Breukink