Mark van Schie
Meer dan 20 jaar zit ik al in de problemen. Ik houd mij bezig met het bereiken van oplossingen voor die problemen, met name waar een openstaande schuld niet wordt betaald. Sinds ik in 2012 voor mezelf ben begonnen, is mijn motto: ‘zodat je krijgt, waar je recht op hebt’.
De schuldeiser moet zijn vordering betaald krijgen, maar de schuldenaar dient respectvol behandeld te worden. Ik bied beiden maatwerk en vertel beiden het eerlijke verhaal. Vanuit mijn praktijk heb ik veel contact met mensen die in financiële nood verkeren.
Praten over financiële problemen wordt ervaren als een van de grootste taboes en de drempel om hulp te zoeken is hoog. Daar praat je niet over, niet met familie, niet met vrienden en zeker niet met de werkgever. Ondertussen doet een medewerker niet mee met een verjaardagscadeau of uitje, vraagt (vaker) om een voorschot of meldt zich (plots) vaker ziek.
Thema: De duurzame inzetbaarheid van alle medewerkers binnen een organisatie
BeslagHulp is door mij ontwikkeld voor organisaties die goed werkgeverschap en de duurzame inzetbaarheid van alle medewerkers belangrijk vinden. Een werkgever biedt de medewerker(s) met BeslagHulp een financiële hulplijn, die voor hen én laagdrempelig én vertrouwelijk én kosteloos is. Hulp durven zoeken voor een probleem, is vaak het begin van de oplossing. Levert het ook voor de werkgever iets op? Jazeker, een gemiddelde besparing van € 13.000,00 per jaar per medewerker met financiële problemen!
Tijdens de lezing vertel ik meer over de financiële nood waarin huishoudens verkeren en laat ik zien hoe één openstaande schuld bij een medewerker een sneeuwbaleffect tot gevolg heeft. Er is tijdens en na de presentatie veel ruimte voor vragen.